لامپ ال ای دی استوانه کوتاه 30 وات

کاربرد محصول: مصارف خانگی؛عمومی,واحدهای تجاری، انبارهای با سقف کمتر از 6 متر

تیوب ال ای دی 24 وات مهتابی کملیون

کاربرد محصول: جایگزینی لامپهای فلورسنت سنتی،ادارات,منازل،پارکینگها

لامپ ال ای دی استوانه کوتاه 50 وات مهتابی نور

کاربرد محصول: مصارف خانگی؛عمومی,واحدهای تجاری، انبارهای با سقف کمتر از 6 متر

لامپ ال ای دی 6 وات R50

کاربرد محصول: سیلندرهای سقفی ؛ اباژور؛چراغهایی که فضای محدود دارند.

لامپ ال ای دی استوانه 40 وات مهتابی سیدکو

کاربرد محصول: مصارف خانگی؛عمومی,واحدهای تجاری، انبارهای با سقف کمتر از 6 متر

لامپ  های ال ای دی LED

به روزترین انواع روشنایی لامپ های ال ای دی است که این لامپ ها  مجموعه ای از یک یا چند LED یا دیود نوری هستند. این تعداد در واقع برای  برای به دست آوردن شدت نور و رنگ مورد نیاز در کنار هم قرار می گیرند. این مجموعه از ال ای دی ها یا دیود ها نوری یکنواخت و ملایم را در محیط ایجاد می کنند.این لامپ های ال ای دی علاوه بر اینکه در روشنایی کاربرد دارند نقش به سزایی هم در تزیین فضا دارند.

یکی از دلایل اصلی که سبب شده لامپ های ال ای دی به سرعت جایگاه ویژه ایی داشته باشد و بیشتر مورد انتخاب قرار گیرد مصرف انرژی کم و بازدهی بالا ،ماندگاری زیاد،تنوع رنگی ، سازگاری با محیط زیست و همچنین شباهت ظاهری با لامپ‌های رشته‌ای است.

ویژگی مثبت دیگری که این لامپ ها دارند

  • این که دارای بدنه با جنس پلاستیک هستند، در نتیجه در اثر جابه‌جایی مشکلی براشان ایجاد نمی‌شود
  • روشن شدن لامپ به محض رسیدن برق به آنها
  • عدم ایجاد خرابی به دلیل روشن و خاموش کردن زیاد


ماندگاری زیاد: در موارد ایده‌آل لامپ‌های ال‌ای‌دی تا صد هزار ساعت ماندگار هستند و در صورت کلی ماندگاری بسیار بالایی دارند.

مصرف انرژی کم:مصرف انرژی در لامپ های ال ای دی نسبت به انواع دیگر لامپ ها یک دهم است.

سازگاری با محیط زیست:لامپ های ال ای دی دارای مواد سمی برای محیط زیست نیستند بر عکس لامپ‌های فلورسنت

.
بازدهی بالا: در لامپ های ال ای دی مقدار بیشتری از انرژی الکتریکی به روشنایی تبدیل می شود و میزان هدر رفت گرمایی بسیار پایین است.

 قابلیت  تعمیر شدن: لامپ های ال ای دی را می توان به سرعت تعمیر کرد و هزینه‌ی بالایی هم ندارد.

تنوع رنگی: لامپ‌های ال ای دی در رنگ‌های متنوعی در بازار عرضه می گردند.

 

انواع لامپ ال ای دی

لامپ های  اشکی، شمعی، حبابی ، سنسوردار، تخت،استوانه ای، فلاور و …

لامپ ال‌ای‌دی حبابی
لامپ ال ای دی حبابی: این نوع از لامپ های ال ای دی  از نظر ظاهری شبیه به لامپ های قدیمی هستند و می توانند نوردهی مستقیم داشته باشند به همین دلیل در مکان‌هایی که به نور مستقیم نیاز دارند مورد استفاده قرار می گیرند.

لامپ شمعی ال‌ای‌دی
این نوع از لامپ ها همان لامپ لوسترهستند، که از نظر ظاهری شبیه لامپ‌های شمعی پرمصرف قدیمی هستند. البته این نوع لامپ‌ها علاوه بر اینکه در لوسترها کابرد داشته باشند در انواع چراغ مطالعه ،چراغ خواب ها و آباژورها مورد استفاده قرار می گیرند.

لامپ ال‌ای‌دی سقفی
پنل های نورانی که در سقف مکان هایی که دارای سقف کاذب هستند به کار برده شده همان لامپ های ال ای دی سقفی هستند. این‌ نوع از لامپ‌های ال‌ای‌دی به دلیل نور زیاد و زاویه پرتاب نور بیشتر، انتخاب مناسبی برای اکثر مکان ها مثل هتل‌ها، فروشگاه‌ها، مصارف خانگی و اداری هستند.

لامپ هالوژن ال‌ای‌دی
این نوع از لامپ های ال ای دی بیشتر در تزئینات و نورپردازی مورد استفاده قرار می گیرند.همچنین  نوردهی این لامپ‌ها به‌ صورت متمرکز است و در برابر لامپ های هالوژن‌ قدیمی مصرفشان بسیار کمتر است و عمر بسیار بیشتری دارند.

ریسه ال‌ای‌دی
ریسه ال‌ای‌دی نوارهای باریکی هستند که بیشتر در تزئینات و به‌عنوان نور مخفی کاربرد دارند. ریسه‌های ال‌ای‌دی به دلیل مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی و طول عمر بیشتر مورد توجه بسیاری از مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.

لامپ های ال ای دی نقطه ی مقابل لامپ های فلورسنت هستند زیرا این لامپ ها نیازی به استارتر یا مدار راه انداز ندارند و در لحظه ی ورود جریان برق به داخلشان روشن می شوند. در لامپ های ال ای دی انرژی به صورت گرما بسیار بسیار کم هدر می رود و می توان گفت این میزان هدر رفتن نزدیک به صفر است.

لامپ های ال ای دی به دلیل تنوعی که دارند به راحتی جایگزین لامپ های معمولی و کم مصرف هستند.

لامپ LED سرپیچ معمولی یا E27

این نوع از لامپ که در واقع دارای سرپیچ E27  یا همان سرپیچ معمولی است به راحتی می تواند جای لامپ های رشته ایی قدیمی را بگیرد. علاوه بر این چنین لامپی هم مصرف انرژی کم و نوردهی بالایی دارند.

لامپ LED سرپیچ شمعی یا E14

لامپ های ال ای دی که دارای سرپیچ شمعی یا E14 هستند حباب شان به صورت شمعی شکل است که می توانند جایگزین لامپ های رشته ای شوند. این لامپ ها کاربردهای مختلفی دارند به طور مثال می توان از آن ها در لوسترهای منازل و چراغ های محیط های مختلف استفاده کرد.

نور این لامپ ها هم با کیفیت است هم اینکه شدت مناسبی از نور را در فضا منتشر می کند. و به دلیل کارایی و راندمان بالا و مصرف انرژی پایین به عنوان کالای مقرون به صرفه شناخته شده است. این نوع از لامپ های ال ای دی می تواند جایگزین لامپ های هالوژن قدیمی شوند.

این نوع از لامپ های ال ای دی در رنگ های سفید مهتابی و زرد آفتابی تولید می شوند.

لامپ LED فیلامنتی

این نوع از لامپ های ال ای دی دارای دو مدل مختلف هستند، لامپ ال ای دی فیلامنتی با سرپیچ معمولی E27 و لامپ فیلامینتی با سرپیچ شمعی E14 که متناسب با کاربردی که مدنظر است تهیه می شوند. انواع لامپ فیلامنتی به دلیل نور زیادی که دارند و همچنین گرمای کمتری ایجاد می کنند اکثرا جایگزین لامپ های معمولی می شوند .

لامپ های فیلامنتی از نظر شکل ظاهری و نور تا حد زیادی شبیه لامپ های رشته ای پرمصرف هستند اما از نظر انرژی در مقایسه با دیگر لامپ ها بسیار کم مصرف هستند. نسبت به لامپ های ال ای دی دیگر بسیار کمتر گرم می شوند. همچنین از این لامپ ها می توان در لوسترهایی که دارای شید یا کلاهک هستند استفاده کرد.

این لامپ ها شکل ظاهری زیبا و شیکی دارند همچنین مصرف انرژی در آن ها کم است پس برای استفاده توصیه می شوند. در فضاهایی که نیاز به نورپردازی با لامپ های زیبا است می توان از لامپ های ال ای دی فیلامنتی نیز استفاده کرد و همچنین این لامپ ها قابلیت جایگزین شدن با هالوژن های قدیمی را دارند.