کارخانه تولید سیم و کابل امواج رسان صنعت پایتخت

کارخانه تولید سیم و کابل امواج رسان صنعت پایتخت در سال ۱۳۹۶ همراه مدیرانی جوان و توانا با هدف تولید سیم و کابل های تخصصی تاسیس شد.ساختار مدیریتی امواج رسان همواره در تلاش بوده است که به صورت پویا و نظام مند,در توسعه تعالی زیر ساخت های صنعتی کشور ایفای نقش نماید و با اتکا به دانش و تجربه نیروی انسانی خود در راستای تحقق اهدافی چون توسعه صنعتی سازی و فناوری های نوین تولیدی گام بردارد و هم اکنون در زمره شرکت های برتر سیم و کابل کشور شناخته می شود.

شرکت تولید سیم و کابل سیمیا

در سال ۱۳۸۵ محل جديدی نيز در تهران خيابان دكتر بهشتی (عباس آباد )، خيابان پاكستان برای دفتر مركزی شركت سيميا تعيين گرديد كه مراحل ساخت آن در سال ۸۹ به اتمام رسيد.

هم اكنون كارخانه سيميا با ظرفيت توليد ساليانه بيش از ۱۸۰۰۰ تن انواع سيم و كابل برق و مخابراتی و ابزار دقيق و با بكارگيری بيش از ۲۰۰ نفر پرسنل توانمند و متخصص در كارخانه و دفتر مركزی، قادر به توليد حدود ۸۵۰ نوع و سايز از سيم و كابل های مختلف می باشد.

در حال حاضر كارخانه سيميا با ماشين آلات متنوعی از بهترين توليد كنندگان اروپايی با تكنولوژی روز دنيا شامل دستگاه‌های كشش راد مس و آلومينيوم و مولتی وايرهای ۱۲ و ۱۶ سيمه، دستگاه‌های كشش مديوم و فاين، بانچر، استرندر، درام تويستر، اكسترودر و… به فعاليت خود ادامه می‌دهد.

با توجه به نگرش مديريت شركت سيميا در خصوص حفظ و بهبود مستمر كيفيت، آزمايشگاهی بسيار مجهز در مساحت ۲۵۰ متر مربع با تكنولوژی روز در محل كارخانه راه اندازی شده كه به عنوان آزمايشگاه همكار سازمان استاندارد در سطح كشور فعاليت می‌نمايد.

در همين راستا پياده سازی و دريافت گواهينامه‌های سيستم مديريت كيفيت
( ISO-۱۷۰۲۵, ISO-۴۵۰۰۱, ISO-۱۴۰۰۱, ISO-۹۰۰۱ ) و نيز گواهينامه كيفيت اتحاديه اروپا ( CE ) انجام و در شركت نهادينه شده است.

شرکت سیم و کابل افشارنژاد

فعالیت جدی این شرکت در سال 1346 آغاز و تا به امروز ادامه دارد. این شرکت در همان ابتدای فعالیت خود با یک خط تولید ایتالیایی همکاری می‌کرد و توانست با کسب تجربه لازم دامنه گسترش بیشتر شرکت خود را فراهم کند. به‌طوری که امروزه به یکی از غول‌های صنعت سیم و کابل ایران تبدیل شده است.
 

شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی

شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی در آبان ماه سال ۱۳۶۳ با هدف تولید انواع کابلهای مخابراتی مسی وکابلهای مخابراتی نوری ، توسعه ارتباطات و ایجاد تحول در شبکه عظیم مخابراتی کشور ، تحت پوشش وزارت پست و تلگراف و تلفن وقت درشهر یزد درزمینی به وسعت یک میلیون مترمربع و بازیربنایی معادل دویست هزارمترمربع همگام باآخرین فناوری روزجهان وبه عنوان پدیده ای نو درعرصه تولیدکابلهای مخابراتی تاسیس گردید. شروع بهره برداری از این مجتمع عظیم صنعتی ، مقارن با افتتاح سالن تولید کابلهای مخابراتی نوری بود که برای اولین بار درکشور، درسال ۱۳۶۷ محقق گردید

شرکت کارخانجات تولیدی رسانا

شرکت رسانا کابل در سال ۱۳۷۲ با هدف تولید بخشی از سیم و کابل مورد نیاز کشور تاسیس گردید . در همان ابتدا با تلاش مستمر متخصصین این شرکت و در مدت کوتاهی موفق به دریافت نشان استاندارد ملی از مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گردید . بهره برداری از کارخانه جدید رسانا کابل به منظور افزایش ظرفیت تولید و تنوع محصولات و پاسخگویی بهتر به نیاز مشتریان ضمن رعایت اصول HSE و به‌کارگیری پیشرفته ترین ماشین آلات تولیدی در پاییز ۱۳۹۱ انجام گردید .